0
Подробно търсене

Грижи за тялото по време на бременността

 

Спазването на балансирана диета по време на бременността не само осигурява здрав растеж на плода, но е и от полза за красотата и благосъстоянието на бременната жена.

Много жени се страхуват как ще преминат деветте месеца от бременността им заради многото митове, свързани с това, че тялото на бременната жена преминава през много промени, които отнемат от красотата и младостта й. Това схващане е отдавна опровергано. Вярно е, че деветте  вълнуващи месеца са свързани с много промени, но с подходящите грижи, това би могъл да е най-щастливия и красив етап в живота на всяка жена.

Предлагаме ви няколко съвета как да се грижите за себе си, така че да излъчвате здраве, жизненост и красота по време на бременността си:

Кажете Не на стриите

Един от най-големите страхове на бременните жени, е свързан с появата на стрии. Стриите представляват бели линии, подобни на белези, които се формират вследствие на разтягане на кожата и засягат съединителната тъкан. Хормоналните пикове и прекомерното наддаване на килограми са предразполагащи фактори. Най-често стриите се забелязват в областта на бедрата, корема, дупето, гърдите.

За да предотвратите появата им, преди всичко е важно да се стремите към балансиран хранителен режим. Избягвайте тестените и захарни изделия, полуфабрикати, пържени и мазни храни. Балансираният хранителен режим ще ви помогне и да държите под контрол теглото си. Според съвременните критерии за здравословно наддаване по време на бременност, за нормално се приема покачването на теглото с 8 до 12 килограма.

Не се предавайте в двубоя с целулита

Целулитът е заплаха не само по време на бременността, но и във всеки етап от живота на една жена. Предразполагащи фактори са хормоналните промени, типични за бременността, прием на мазни и пържени храни, хидрогенирани мазнини, газирани и сладки напитки. Липсата на физическа активност и добър мускулен тонус също предразполагат към т. нар. портокалова кожа.

За да предотвратите появата на целулит, приемайте максимално количество плодове, зеленчуци, фибри и вода ежедневно. Бъдете активни. Стига да няма категорична причина да се въздържате, леките упражнения и чести разходки, ще ви поддържат във форма, ще тонизират тялото ви и ще допринесат за доброто здраве на плода.
Можете да използвате допълнително крем против стрии в областта на талията, ханша и бедрата. Масажът с такъв продукт постига отлични резултати, тъй като стимулира микроциркулацията и дренажа на тъканите.

Приемайте достатъчно течности

С консумацията на 10 до 12 чаши вода на ден, ще помогнете на тялото си да поддържа тонуса си и да изгаря калории. Оптималната хидратация предотвратява задържането на течности и насърчава елиминирането на токсините от тялото.

Приемът на течности е важен и за здравето и оптималното развитие на бебето.  

Грижете се за косата си

Голяма част от жените страдат от косопад и загуба на блясък по време и особено след раждането. Това се дължи на хормоналните промени.

Въздържайте се от стегнати прически и плитки. По възможност оставяйте косата да изсъхва естествено след измиване и сведете до минимум употребата на маши и преси.
В този период се стремете да приемате повече здравословни мазнини, увеличете консумацията на плодове и зеленчуци, които осигуряват антиоксиданти, необходими за укрепването на космените фоликули. Съобразете типа шампоан и маска с нуждите на косата си.

Ограничете стреса

Макар понякога медицинските тестове и изследвания по време на деветте месеца от бременността да причиняват вълнения и стрес, важно е да се опитате да запазите спокойствие.
Високите нива на стрес отключват хормони, които вредят на вашето и здравето на бебето. Имунната система, кръвното налягане и метаболизма също може да бъдат засегнати. За да избегнете тези проблеми, подходящи са техниките за релаксация.

Дълбокото дишане има доказано успокояващо и балансиращо действие. За целта е необходимо да вдишате дълбоко и да задържите за около 15-20 секунди дъха си, след което бавно да издишайте. Помнете: вдишвайте през носа и издишвайте през устата. Веднъж щом овладеете това просто упражнение, можете да го прилагате винаги, щом се почувствате напрегнати и неспокойни.

Друго средство, с което се постига баланс, е йогата. Практикуването на йога е полезно  за поддържане на добра физическа форма и осигуряване на психоемоционално равновесие. Тя намалява стреса, успокоява ума и балансира тялото. Ако сте начинаещи, важно е да се доверите на инструктор с опит, за да избегнете наранявания.

На последно място, създаването на специална среда за практикуване на релаксация с музика, ароматерапия или просто усамотение, с цел намиране на спокойствие, са също ефективни средства за овладяване на стреса и последиците от него.

Полагайте грижи за кожата на лицето

Грижете се за здравето на кожата на лицето си всеки ден. Използвайте козметика, подходяща за чувствителна кожа. Не пропускайте да нанасяте ежедневно слънцезащитен крем, за да ограничите риска от поява на тъмни петна. Използвайте лек грим и никога не пропускайте да го почиствате преди лягане.  

Глезете кожата си с маски с натурални компоненти, като мед, бадемово масло, розмарин, кофеин. Те ще осигурят интензивно подхранване и хидратация.

Бременността е красива, особено тогава, когато бременната жена се отнася грижовно към себе си всеки ден…

Сподели

Оставете коментар