1 от 2 деца прекарват по-малко от един час на ден на открито

Децата прекарват извънредно много часове затворени. Това заключение е направено след проучване на търговския гигант Unilever и анализ на навиците на децата в няколко европейски столици. По-конкретно проучването разкрива, че около 49% от децата на възраст между 5 и 12 години прекарват по-малко от един час на ден навън: по-малко от времето, което се полага за дейности на открито на един затворник.
Родителите обясняват това най-често с липсата на време. По-рядко причина са лошите метеорологични условия и най-малък процент родители дават като обяснение предпочитанието на самите деца да играят у дома.

 
Въпреки това голяма част от родителите признават, че те биха искали децата им да прекарват повече време в игра извън дома, докато по-малка част от  тях смятат, че във времето, в което живеем, има твърде много занимания, които да привлекат вниманието на по-малките и в домашни условия.
В тази връзка специалистите споделят тревогата си и от факта, че децата прекарват изключително много време пред екраните и това се превръща в една от основните пречки, за да предпочетат игрите на навън сред връстниците си. Това се потвърждава от 84% от участниците в анкетна форма на допитване. Там те заявяват, че са загрижени за влиянието на технологиите в играта на своите малчугани. Те признават, че децата им отказват да играят, ако в заниманието не присъстват съвременни технологии и предпочитат да играят виртуални спортове на екран, докато истинските спортни занимания остават далеч от ежедневието им.


За да се справим с този глобален проблем са необходими мерки от страна на родителите, училището и детските градини, както и обществото. Нужни са повече приканващи към спорни занимания кампании, повече ангажираност от страна на педиатрите, повече инициативи за подобряване на информираността по темата. 
Децата имат нужда да играят, да общуват, да прекарват повече време навън, за да усъвършенстват потенциала си и да растат по-здрави. Различни академични изследвания показват, че активната игра е естествена и първична форма на обучение за децата. Това е от съществено значение за здравословния растеж и напредък, особено в периодите на интензивно развитие на мозъка. И въпреки това, играта твърде често се разглежда като нещо несериозно и безсмислено. Това става причина родители и училищни възпитатели да намаляват времето за активни занимания на деца на открито, както у дома, така и в училищата и детските градини.


Проучванията на Unilever и кампанията, която те предприемат в защита на тезата за повече игра на открито в детска възраст, провокира сериозни обществени дебати в много страни по света. В резултат на това, на дневен ред се извежда темата с активността на децата, като съществена част от развитието и социализацията им и ролята на родители и образователни институции в подкрепата на това. В различни градове в Европа стартират инициативи, които насърчават активните детски игри навън, сред природата.
Те имат за ангажимент да покажат различни начини за това как биха могли да бъдат стимулирани децата да играят, да изследват и да опознават света всеки ден и едновременно с това да учат и да развиват пълния си потенциал. "Учебен ден на открито" е името на инициатива, в която повече от 15 страни вземат участие и успяват да накарат милиони ученици по света да прекарат един учебен ден сред природата.


Призивът на всички, ангажирани с темата, е към инициативата да се присъединят учители, родители и хора, чиято дейност е свързана с детското здраве, отглеждане и образование, за да се постигне контрол над липсата на игра и физическа активност. Има безброй начини да се насърчи активността на децата и това е съществено важно за пълното развитие на способностите им.

Оставете коментар

Експресна поръчка се изпълнява в рамките на 3 часа, в работни дни от 9.00 до 17.00 часа. Важи само за град София.

Разбрах