Подробно търсене

Полезни навици преди лягане

Обикновено часовете в края на деня са за почивка. Това не означава, че е достатъчно да седим на дивана и да сменяме каналите на телевизора. От нас зависи почивката ни да е ефективна.

 

Сънят е от ключово значение за поддържане на добро психическо и физическо здраве. Една от главните препоръки за постигане на качествен нощен сън е да се контролират добре времето и заниманията в часовете преди лягане.

 

Ще ви предложим няколко полезни занимания, които може да практикувате преди сън. Те са приятни, релаксиращи и ви дават възможност да използвате почивката си рационално.

 

Пригответе си вечеря за сетивата

 

За мнозина ролята на вечерята е да компенсира дневния хранителен дефицит. В действителност тя може да се превърне в ритуал за релаксация и насищане на сетивата, освен обикновено задоволяване на апетита. Вместо да се нахвърлите върху храната в хладилника, отделете време и си пригответе нещо любимо, с цялото си търпение и внимание. Така за вечеря ще имате не само пълна чиния, но и удоволствието да хапнете нещо подбрано и здравословно. Вие не само ще изместите фокуса на храненето от елементарно задоволяване на хранителни нужди до истински възвишена наслада, но и само след  няколко месеца ще се радвате на по-стройна фигура.

 

Съвет: Колкото и здравословна да е вечерята ви, все пак си осигурете минимум два часа между нея и часа ви за лягане.

 

Послушайте любимата си музика

 

Успокояващите звуци на различните стилове музика имат терапевтичен ефект и могат да ви помогнат да намерите спокойствие, да подредите мислите си, да прогоните лошото настроение, да се настроите положително. Отделете минимум половин час вечер за да послушате музика. Но нека тя не е просто фон за други занимания. Ако искате да почерпите максималните ползи от нея, отдайте се напълно на звуците й и забравете за всичко останало. Оставете се на мелодиите да отнесат мислите ви в различни посоки. Позволете си да помечтаете, върнете се към детството си, почувствайте се свободни и окрилени.

 

Съвет: Музиката е истинско лекарство за душата, но все пак ви съветваме да контролирате височината на звука.

 

Насладете се на чаша червено вино

 

Чаша червено вино в часовете преди лягане ще ви освободи от напрежението, ще подобри циркулацията на кръвта и ще ви отпусне. Така тази практика се нарежда сред най- приятните за подобряване на качеството на съня. Макар че е алкохолна напитка, в умерени количества виното е полезно, тъй като има антиоксидантни свойства, които благоприятстват когнитивното и сърдечносъдовото здраве.  Чаша вино, приемана вечер, помага за отпускане на нервната и мускулната система и предизвиква спокойствие. Ако споделите ритуала с приятна компания, това ще е и начин да неутрализирате ефектите от стреса и напрежението през деня.

 

Съвет: Приятната компания подсилва положителните ефекти на виното, но не забравяйте, че за здравословно се приема да се консумира само чаша от червеното питие.

 

Вземете горещ душ

 

Душовете с умерено гореща вода, които не са много продължителни, са добър начин за отпускане на тялото след дълъг и изтощителен ден. Всички знаем за терапевтичните свойства на топлата вода – тя облекча леките мускулни болки, намалява стреса и действа пречистващо на тялото, ума и сетивата. Добавете към ваната или душа си отпускащи и подобряващи дишането етерични масла, като лавандула, канела, роза, бор, мента. Всичко това ще ви помогне  да се потопите с наслада в продължителен и качествен сън.

 

Съвет: ако не харесвате душовете с по-топла вода, може да завършите любимия си душ с по-горещ. Препоръчваме ви след ритуала да се завиете с хавлия и да се отпуснете на креслото или дивана, слушайки музика или четейки.

 

Насладете се на вечерна разходка

 

Забелязали ли сте, че в часовете след вечеря сте най-склонни да прегледате за последно новините, социалните мрежи или пощата си?... Много често точно в този момент хората губят времето си, прехвърляйки каналите на телевизора и превръщайки се в поредната плячка на телевизионните реклами. Погледнато по друг начин, часовете преди лягане са последната ви възможност да приключите деня с нещо приятно и позитивно. Как ви звучи идеята за разходка?: неангажираща, по анцуг, в компанията на приятел, музика или собствените ви мисли. Докато тялото и ума ви се наситят с кислород, вие ще се раздвижите, ще начертаете планове за утрешния ден или просто ще си дадете малко спокойствие. Точно то по-късно ще ви отведе към блаженството на сънищата.

 

Съвет: ако искате разходката ви да е наистина ползотворна, вземете със себе си бележник и си записвайте всички идеи, които ви хрумват, свързани с работата или личните ви планове.

Сподели

Оставете коментар