Подробно търсене

Напитки и храни при нервност и неразположение

Често пъти стресът, на който ежедневно сме подложени, ни лишава от удоволствието да се наслаждаваме спокойно на живота. Не бива да позволяваме това. Съществуват храни и напитки, които имат доказано успокояващо действие върху нервната система.

Предстои да докажем още веднъж, че храната е най-доброто лекарство – този път при нервност и напрежение, провокирани от ежедневния забързан график. Хората, които имат проблеми с управлението на емоциите си и преди всичко нервите, непременно трябва да вземат мерки, с които да контролират това, за да могат да се радват на обикновените моменти в ежедневието си.

Както в много състояния, и тук не е необходимо непременно да се прибягва до медикаментозно лечение. Решението може да е в диетата. Научете кои храни и напитки са подходящи при нервни неразположения и раздразнителност.

Овес
Овесът е една от най-популярните зърнените култури, с голямо количество хранителни вещества. Той е богат на фибри и протеини и действа върху тялото по два начина: от една страна благоприятства енергийния баланс на тялото, а от друга, неутрализира тревожността и раздразнителността.

Бирена мая
Бирената мая е изключително подходяща хранителна добавка за хора, които страдат от нервност и раздразнителност или депресивни епизоди. Този факт се обяснява със съдържащите се в нея витамини от група В. Освен това бирената мая е богата на калций, фосфор и други минерали, които подобряват дейността на нервната система, метаболизма и общия тонус.

Босилек
Сушената билка има ред благоприятни ефекти върху организма, като подобряване на храносмилането, облекчение на стомашните болки, провокирани от емоционални състояния, противовъзпалително и антибактериално действие при кашлица и възпаление на горните дихателни пътища. Босилекът също оказва благотворно влияние при нервност и състояние на стрес и тревожност. За тази цел освен като запарка, билката може да се използва и за приготвяне на релаксиращи вани.

Шоколад
Тъмният шоколад  с концентрация на какао над 70% има антиоксидантни свойства, които спомагат за намаляване на ефектите от стреса. Шоколадът оказва множество благоприятни ефекти върху нервната система и мозъка, благодарение на съдържанието на теобромин. Освен това той също съдържа флавоноиди, които предпазват кръвоносните съдове и подобряват когнитивните функции.

Ядки
Препоръчваме ви суровите ядки – орехи, кашу, бадеми… Освен вкусни и засищащи, те съдържат полезни мастни киселини, които повлияват производството на серотонин и по този начин повлияват настроението.  Серотонинът е невротрансмитер, който изпраща сигнали за благосъстояние към мозъка. Затова се смята, че ядките могат да помогнат значително при състояния на тревожност и депресия.

Цветно зеле
Подобно на повечето плодове и зеленчуци,обагрени с лилав цвят, този вид зеле е изключително полезно, поради съдържанието на антоцианини – вещества, които намаляват риска от сърдечни заболявания. Освен това зелето се препоръчва при състояния на безпокойство, нервност и напрежение. Счита се, че то изчиства тялото и ума, има противораково и антистрес действие.

Пасифлора
Тази билка от векове се използва за мускулна и нервна релаксация. Освен в състава на хранителни добавки, тя се открива и под формата на етерично масло и тинктура. Тинктурата може да се използва разтворена в чай, портокалов сок или друго. При нервно напрежение, две-три капки от етеричното масло се накапват върху кърпичка и се вдишват за незабавно успокоение.

Женшен
Женшенът е добре познат природен стимулант, който се бори с депресията и хроничната умора. Той е отлично терапевтично средство, което идва от традиционната китайска медицина. Има седативен ефект при стресирани или тревожни хора. Открива се в състава на различни чайове, хранителни добавки, сиропи и др.

Редом с храненето, има много фактори, които допринасят за успокоението на нервната система и контрол над стреса и тревожността. Става дума за здравословни навици, които улесняват психическото равновесие и мира. Например прием на подходящи хранителни добавки, като витамини и минерали от група B, манган и фосфор, прием на повече влакнини, пресни зеленолистни зеленчуци и плодове, богати на бетакаротен, редовна физическа активност или прилагане на дихателни техники и методи за релаксация. 

Сподели

Оставете коментар