Подробно търсене

Момичетата и спортът

Спортът е сред най-здравословните навици – и за двата пола, във всяка възраст, но особено през годините на израстване.

 

Ако когато стане дума за детски спорт си представяте момчета, които ритат топка, то знайте, че спортът е подходящо занимание и за момичетата. Разбира се, футболът си остава почти изцяло запазена територия за момчетата, но други спортни дейности, като плуване, танци, фехтовка и дори баскетбол, дават поле за изява и на двата пола.

 

По време на детството и юношеството спортът благоприятства растежа и хармоничното оформяне на тялото.Той допринася за концентрацията, тъй като по време на усилена физическа активност се неутрализира натрупаната умора и лоша енергия. Спортът в детска възраст подобрява самочувствието и дава възможност за повече социални контакти.

 

Момичетата и спортът по време на предучилищната възраст

Във възрастта до 5-6 години най-подходящият спорт за момичетата са активните игри, по възможност на открито. Насърчавайте малките си принцеси да играят с обръч, въже или с топка. Най-същественото за този период е у детето да се изгради навика за активност. Децата имат нужда да се движат постоянно и игрите с връстниците им или с вас самите са не само истинско забавление, но и най-добрия начин да поддържат добро физическо здраве. Знаете добре и че физическото благосъстояние е тясно свързано с интелектуалното развитие, социалното поведение и общуване.

 

Избягвайте курсове и тренировки за деца, които изискват прекалено много дисциплина. Игрите в тази възраст трябва да са част от свободното и волно израстване на детето в естествена, безпроблемна среда.

 

Момичетата и спортът преди настъпване на юношеските години

Това е етапът преди навършване на десетгодишна възраст. В този период спортът, какъвто и да е той, трябва задължително да носи удоволствие. Всеки натиск или прекалена амбиция от ваша страна за постигане на по-добри резултати са опасни, защото те ще оставят у дъщеря ви негативно отношение към спорта. Идеята е момичетата да се занимават със него за удоволствие и по този начин когато пораснат у тях да е изградена естествена потребност да продължат да го практикуват.

 

На тази възраст момичетата са не по-малко сръчни и силни от момчетата, затова подходящи са всякакви по вид занимания: аеробика, плуване, катерене, спортни и народни танци. Всички те тренират и укрепват мускулатурата и изграждат красиво и хармонично тяло и изправена стойка. Много от децата на тази възраст се увличат по групови спортни занимания, защото те им предоставят възможност да са в компанията на свои връстници.

 

Колкото повече спортни активности опита дъщеря ви - толкова по-добре. Не забравяйте - целта не са медали и отличия от състезания, а възпитаване на трайни навици и позитивно отношение към спорта, грижа за физиката и добро здраве.

 

Момичетата и спортът по време на юношеството

Ако досега малкото ви момиченце се е справяло добре със всяко по вид спортно занимание,  на възраст след 10 – 13, спортът може да се окаже предизвикателство. В периодът след 13 се наблюдава характерна некоординираност на крайниците, която се дължи на реорганизация на мозъка. При много момичета в тази възраст превес взема суетата и тя става причина за първите диети. Недохранването по време на юношеството е съществен проблем. Всяка необмислена диета крие сериозен риск за здравето на дъщеря ви, така че бъдете бдителни.

 

През този етап растежът на костната система е бурен, затова е съществено важно да се приемат адекватни нива калций (1200 мг/дн), протеини и минерали. Спортът през тези години дава сила и издръжливост на костната система – нещо, което тялото ще оцени едва когато стане на 60-годишна възраст. Затова се счита, че спортът в детска възраст е сериозна инвестиция в бъдещото здраве.

 

П време на юношеството често момичетата стават инатливи, чувствителни и капризни, затова не прилагайте натиск. Помогнете на дъщеря си да избере спорт, който й харесва и я насърчете да е постоянна в упражняването му. Ако аеробиката, плуването  и народните танци я отегчават, има безкрай много други варианти: сърф, гмуркане, колоездене, йога, каяк. Освен това, на тази възраст заниманията с нещо по-различно и не така често практикувано, ще й дадат повече самочувствие и ще подобрят социалните й контакти и уменията в общуването.

 

Нека спортът остане преди всичко начин за забавление.  

Сподели

Оставете коментар