0
Подробно търсене

Как да се погрижим за себе си при активно умствено натоварване


Ако в ежедневието си сте изложени на активно умствено натоварване, въоръжете се със следното: подходяща храна,  малки награди за отмора (разходка, среща с любим приятел, дълъг разговор по телефона), достатъчно сън  и... се вслушвайте в  сигналите, които тяло ви изпраща.

За да работи така, както очакваме, мозъкът ни се нуждае от енергия, която само пълноценната храна може да осигури. Всеки хранителен елемент играе незаменима роля в организма, така че е важно да се яде всичко, в умерени количества. Осигурете си пет хранения през деня (закуска, късна закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря) и се опитайте да не пропукате никое от тях. Разбира се, поглъщането на  прекомерно калории също не е препоръчително. Освен това, с повече мазнини в менюто и препълнен стомах, ще активирате онези защитни механизми на тялото си, които ще ви направят отпуснати и мързеливи.

Ако досега сте пропускали закуската или тя обикновено включва само чаша силно кафе, то време е за промяна. Важно е да знаете, че закуската е най-добрият източник на енергия за тялото и ума. Подходящи са млечните продукти, комбинирани със зърнени храни и плодове. Протеини, фибри и витамини – това са трите основополагащи компонента за силен старт на деня.  

Не омаловажавайте добрата хидратация по време на целия ден. Необходимо е да поемате поне два литра вода ежедневно. Препоръчваме ви да не чакате усещане за жажда. Приемайте регулярно вода и други течности на малки порции.

За да сте в отлична форма, направете спорта свой съюзник. Дори 20 минути разходка или леки упражнения подобряват концентрацията и паметта и ще са от полза, за да спите по-добре и да контролирате стреса в ежедневието ви. Освен това, по време на спорт се освобождават ендорфини - вещества, които повишават чувството за щастие и благополучие. Когато е възможно, изберете активност на открито.

Не пропускайте и съветите на съвременните психолози за блокиране на негативните мисли. Останете положително настроени, намерете свой начин да се справите със страха от неуспех.  Научете методи за релаксация и дишане, за да освободите натрупаното напрежение.

Редом с всичко това, важно е да си осигурите достатъчно часове за сън и почивка. Сънят е от съществено значение за това мозъка да работи пълноценно и на пълни обороти. Няма идеален брой часове за почивка, при всеки това е различно. Понякога и половинчасовата следобедна дрямка може да подейства като истински рестарт за мозъка.

На последно място, може да помислите за хранителна добавка, която да подобрява възстановителните сили на организма и да насърчава умствената дейност. Подходящи за целта са и витамините.

Сподели

Оставете коментар