Подробно търсене

КАК ДА РАЗБЕРЕТЕ ДАЛИ ЗАДЪРЖАТЕ ТЕЧНОСТИ В ТЯЛОТО СИ

Задържането на течности е често срещан проблем сред жените над 40-годишна възраст. Тялото има затруднение да елиминира течностите и в резултат на това стъпалата, глезените и ръцете се подуват.

Задържането на течности може да е сигнал за бъбречни, сърдечносъдови или чернодробни проблеми. Нерядко състоянието е причинено от затлъстяване, заседнал начин на живот, промени в менструацията или диета с много сол. Характерно е и за по-специфични състояния, като менопауза и бременност.

Симптомите са по-малко или повече изразени. Ако се чувствате подути, качили сте няколко килограма и имате затруднения да отслабнете, е много вероятно да имате този проблем.

Като предпазна мярка е необходимо да се консултирате с лекар, особено, ако свързвате състоянието с други оплаквания или ако подуването настъпи рязко.

Тук ще засегнем характерните симптоми при задържане на течности, както и ще посочим базични съвети за предотвратяване на състоянието.

В зависимост от количеството на задържаните течности и областта, в която това се проявява, симптомите могат да варират. Все пак най-често срещаните са:

 

Подуване

Погледнете отблизо стъпалата и глезените си. Това са първите зони, където се задържат течности. Ако чувствате, че краката ви са подути, уморени и по-тежки от обикновено, това е предупредителен сигнал. Ще го забележите лесно, когато обувате обувките си: те ще ви се сторят по-тесни и дори сякаш с един размер по-малки.
Ръцете са друга област, в която подуването е силно забележимо. Най-често засегнатите забелязват, че пръстените им започват да стягат и е трудно да ги свалят. Същото се случва и с часовниците – когато китките са подути, при свалянето на часовника в края на деня остава белег върху кожата.
 Подутото лице също е симптом при задържане на течности. Лесно е да се забележат промените в тази област, особено в зоната на очите и бузите.
 Коремът е друга често засегната зона. Там подуването обикновено е много видимо и се увеличава през целия ден.

Болки в ставите

Болката или дискомфортът, които са характерни при задържане на течности, ще бъдат в точка, ограничена между две кости. Болката ще бъде постоянна или ще се появи при продължителен престой в изправено или едно и също положение.

Ако имате съмнение, че задържате течности, можете да направите следния тест: с два пръста упражнете натиск върху засегнатата част. Ако кожата има нужда от повече време, за да върне първоначалния си вид и цвят, това може да показва наличие на проблема.

Обърнете внимание на глезените си, след като свалите чорапите си в края на деня. Ако има белег на мястото, където са били ластиците, вероятно краката ви са подути, поради задържане на течности.

Повишаване на теглото

Когато в тялото се натрупат течности, които не могат да се елиминират нормално, е твърде вероятно да забележите промени в теглото си. Ако тренирате и се движите достатъчно, не се храните повече от обикновено и везната показва няколко килограма отгоре, е вероятно да задържате течности.

Това може да бъде причинено и от промени в метаболизма, каквито са характерни за периода на менопаузата например. Ако имате подобни подозрения, ви съветваме да си запишете час за консултация с лекар, който да идентифицира причината и да ви даде конкретни насоки.

Претегляйте се ежедневно на празен стомах, веднага щом се събудите. Ако забележите промени в теглото и имате усещане за подуване, е необходимо да направите постъпки за изключване на метаболитни нарушения или задържане на течности.


Съвети за предотвратяване на задържането на течности

Придържайте се към диета с ниско съдържание на сол. Прекалено солените храни и пикантните подправки благоприятстват задържането на течности.

Не яжте полуфабрикати, консервирани храни и сладкиши. Всички те увреждат вашето здраве в много аспекти, поради високото съдържание на захар, сол, консерванти и добавки.

Избягвайте заседналия начин на живот и започнете да посещавате спортни занимания поне два пъти седмично. Поддържането на активното тяло позволява да се отървете от токсините. Те също могат да бъдат причина за задържането на повече течности в тялото.

Ако сте изложени на високи нива на стрес или живеете под голямо напрежение, започнете постъпки за противодействие. Стресът и напрежението са фактори, които допринасят за задържането на течности и ред други здравословни проблеми.

Ако работата ви изисква да сте седнали продължително време, поставете си за цел да се раздвижвате на всеки час за около 5-10 минути. Редом с това ви съветваме да вдигнете краката си върху платформа на около 35 градуса. Съществуват упражнения, които можете да изпълнявате в седнало положение и които са изключително полезни за насърчаване на циркулацията в долните крайници. Това ще предотврати промени в кръвотока и задържане на течности.

Сподели