0
Подробно търсене

Как да постигнем по-добра мотивация за спорт

Като се има предвид, че съществуват все повече и повече удобства, които водят до заседнал начин на живот, е трудно да се постигне добра мотивация за  редовна физическа активност. Ако вече познавате ползите от спорта, защо не позволите на тялото и ума си да се радват на предимствата от него?


Въздействието на заседналия начин на живот може да се прояви по много начини и всички те са очевидни в по-голяма или по-малка степен. С оглед на това е важно да положим усилия за поддържане на добри навици и по-специално за редовни физически упражнения.


Въвеждането на нов навик или възобновяването му може да бъде трудно. Много пъти сме наясно, че дадено действие осигурява предимства в краткосрочен и дългосрочен план, но все пак е трудно да бъдем постоянни. Това е напълно нормално. Човешкото същество е ориентирано към търсенето на удоволствие и комфорт. Но когато става дума за спорт, инвестицията на малко време и усилие си струва, защото това е инвестиция в благосъстоянието с моментален ефект.


Забравете за извиненията, като „нямам време" или  „няма да се справя", „имам прекалено много други отговорности", „предпочитам да си почивам"… Мотивацията за практикуване на спорт се постига трудно, но не и невъзможно. Ако следвате нашите съвети, ще се почувствате готови да започнете да спортувате.


Не е нужно да мислите толкова много
Не се затормозявайте прекалено в мислене. Започнете ли да се тревожите за времето, как, кога, къде, с какви дрехи да спортувате, извиненията идват. Най-добре е да се осмелите да предприемете първата стъпка и да започнете, а след придобиването на навика, може да се погрижите за детайлите, които да ви донесат допълнително удобство.


Стъпка по стъпка


За да се почувствате мотивирани да спортувате редовно, не се зареждайте с извънредно големи очаквания. Като начало е достатъчно да сте последователни и да работите постепенно, за да може тялото да привикне към дейността, която сте избрали. Не е желателно да се пренатоварвате. Това не е полезно за тялото и мускулатурата, а освен това може да ви подейства демотивиращо.


Признайте напредъка, без значение колко и малък е той


Няма значение колко изтощени или уморени ще се чувствате след първата тренировка. Следващия път ще се чувствате много по-добре. Всяка стъпка ви доближава до вашата цел. Дали това е да се насладите на добро здраве или просто да подобрите вашия външен вид, няма значение. Спортът има много ползи – за здравето, фигурата, самочувствието, преодоляване на стреса, общуването и др.


Помислете за примера, който давате


Захващането със спорт сериозно ще зарадва близките ви, когато видят, че се грижите за себе си и имате желание да внесете положителни промени в живота си. По същия начин, редовното практикуване на спорт може да вдъхнови околните да предприемат тази стъпка. Ако имате деца, те ще се гордеят, че имат баща или майка, която се грижи за здравето си. Вашият пример ще ги накара те също да пожелаят да спортуват.


Намерете удобно място


За да спортувате редовно, в важно да изберете приятно място с удобна локация. Освен комфортно и предразполагащо, идеалното място за спорт е близо до дома ви. По този начин няма да се налага да пропътувате дълги разстояния всеки път и това да става причина за пропуснати тренировки.


Добавете музика и ритъм


Не всички видове спорт са монотонни. Танците, зумбата и кангото са отлични занимания. Те са забавни, и зареждащи, тъй като упражненията се извършват при ритмична музика.  Тези активности развиват ритъм и координация по невероятен начин. Най-ценното е, че се упражнявате в група, с хора, с които имате еднаква цел и потребности.


Насърчаването на желанието за спорт зависи от много фактори. Всеки трябва да открие онова, което му действа мотивиращо. Потърсете у себе си всичко, което събужда ентусиазма и желанието да започнете и, най-важното, останете активни.

Сподели

Оставете коментар