Подробно търсене

Как да постигнем контрол над стреса по време на празниците

Изборът на подаръци, изпращането на картички, планирането на празничните вечери и украсата за празниците носят много положителни емоции, но понякога се превръщат в източник на стрес и напрежение. Как да избегнете това и да се радвате на празниците без излишни тревоги, научете с нас . 


Коледните и новогодишни празници са свързани със забавление и щастливи мигове, но понякога ангажиментите, които поемаме около тях, са източник на напрежение и стресови моменти.
Много хора омаловажават това и макар да се чувстват изтощени от пазаруването, подготовката за празненствата, готвенето и украсата, не го признават и по този начин пропускат да се насладят на безгрижието и спокойствието по време на почивните дни.

Симптомите на претоварване и стрес могат да се появят както по време на празничните дни, така и преди тях, по време на подготовката и емоциите около предстоящите събития. Хората, които са претоварени с работни ангажименти и такива, свързани с поддържане на домакинството, са склонни по-често да имат този проблем.

Ако изпитате емоционална раздразнителност, тъга, липса на настроение, дори на специалните дати, липса на апетит,  чувство за вина и самокритичност, разстройство на съня, това може да са симптоми на тревожност и депресия.

Предлагаме ви няколко съвета как да организирате ангажиментите, за да намалите среса и да се радвате на спокойствието и щастието, което празниците предполагат.

Планирайте и организирайте

Един от начините за предотвратяване на напрежението по време на празниците е стриктно планиране на дейностите. Това позволява да се постигне по-добър контрол и управление на времето и парите - два фактора, които значително влияят върху психоемоционалния баланс.

Предложения:

Съставете календар с датите на вашите семейни срещи.

Организирайте работните си ангажименти така, че да приключвате работа навреме и да не просрочвате срокове за изпълнение на задачите си.

Планирайте бюджета за храната, подаръците и всички останали разходи.

Хранете се разумно

Зимната ваканция е време, което предполага похапване в излишък, повече почивка и намалена активност. По празниците спазването на обичайната диета е сложно и много пъти в началото на новата година се оказваме с няколко килограма по-тежки. За да избегнете дискомфорт по време и след празниците, най-добре е да подхождате с повече внимание към храненето си.
Предложения:

 Опитайте се да приемате лека храна вечер, като по-специално контролирайте приема на мазнините и захарта.

Опитвайте всички ястия, но винаги слагайте предварително в чинията си онова, което смятате да изядете. Така ще контролирате и количеството.

Избягвайте да консумирате твърде много сладки десерти и домашно приготвени сладкиши.

Следвайте обичайния си ритъм

Планирайте време за себе си по време на празниците и отделяйте обичайните 40-50 минути за спорт, разходка или танци. Това не само ще ви зареди с настроение, но и ще ви помогне да сте във форма и да контролирате апетита си.
Предложения:

Отделяйте минимум 20 минути на ден за спортна дейност.
Ако е възможно, разходете се или потичайте на открито.
За да не изпитвате неудобство, че оставяте близките си, вземете някой от тях по време на разходката.

Обмислете добре бюджета за покупки

Една от основните причини за стрес по време на декемврийските празници е неразумното харчене и неадекватно планиране на средствата. Липсата на пари може да предизвика известно безпокойство, особено когато имате повече задължения.
Предложения:

Обмислете добре предварително бюджета за покупки и не го надхвърляйте.

Избягвайте да купувате неща, които знаете, че не можете да си позволите.

Не просрочвайте задълженията си, за да не се окажете с повече дългове в началото на новата година.

Направете покупките предварително

Опитайте се да организирате времето си така, че да направите всички покупки за празниците предварително. Пазаруването в последната минута може да е доста стресиращо и дори неприятно.
По празниците магазините са препълнени и дори е по-трудно да се намерят желаните стоки. Що се отнася до храната, съществува по-голям риск от закупуване на замърсени продукти или такива с лошо качество.
Предложения:

 Направете си списък за пазаруване и се придържайте към него.

Опитайте се да си набавите всички необходими продукти предварително. Същото важи и за закупуването на подаръците, украсата и всичко необходимо.

В деня, в който пазарувате, не си позволявайте да се изкушавате от необмислени покупки, това само ще ви накара да се чувствате гузни впоследствие.

Имайте предвид, че в допълнение към дадените съвети е важно да си почивате и да отделяте достатъчно часове за сън. Така ще се радвате на празниците в добро здраве, заредени с енергия и добро настроение.

Сподели

Оставете коментар