Подробно търсене

Как да насърчим здравето на мозъка

Подобно на всяка друга част от тялото, мозъкът също се нуждае от грижи. Да, точно така. Предстои да ви кажем как можете да насърчите дейността му и да го съхраните.

 

Със сигурност знаете, че мозъкът търпи множество промени от раждането до зрелостта. Но не само до този момент. Човешкият мозък  не спира да се променя и адаптира спрямо външни и вътрешни фактори. С правилните грижи и навици, е възможно да се повлияе на паметта, когнитивните способности и умения.

 

Открийте как да контролирате стреса

 

Предвид забързаното ни ежедневие, теми като тази са толкова често дискутирани, че е трудно човек да не си помисли, че става дума за модна тенденция. За съжаление, причината да говорим често за стреса е, че той наистина заема сериозно място в съвременния живот. Нещо повече - отговорен е за много психични и физически заболявания. Хроничният стрес  причинява нарушения в мозъка и допринася за по-бързото стареене на мозъчните клетки.

 

Затова, и не за да бъдете в крак с новите модни тенденции, ви съветваме да намерите свой любим начин да контролирате стреса и прекомерното напрежение. Някои от вариантите са плуване, медитация, рисуване, творческо моделиране, йога, посещение на групи по литературно четене и др. Каквото и да изберете, най-същественото е да го правите без усилие, с удоволствие и истинска наслада. Все пак истинският смисъл на живота е не работата, а радостта от всеки ден. Умението за това не се създава лесно, но е жизненоважно.

 

Размърдайте мозъка

 

Острият ум и добрата памет изискват постоянни упражнения. Подобно на други органи в човешкото тяло, мозъкът също може да залинее, ако не го използвате. Един от най-добрите начини за поддържане на мозъка във форма е изучаването на езици. Подходящи занимания са също математическите задачи, кръстословици, судоку, тестови въпроси, шах, игра на карти. Четенето и превода от друг език също са отличен начин да поддържате ума си във форма. Ако пък обичате да пишете, може да си направите дневник, да преписвате фрагменти от любими книги, цитати и т.н.

 

Помогнете на мозъка и тялото си да си почиват

 

Може би си мислите, че 5-6 часа сън в денонощието са ви напълно достатъчни, за да се чувствате добре. Трябва да знаете, че мозъкът се нуждае от определени часове за сън и почивка, за да реорганизира информацията и дейността си и да е отново в готовност. Винаги когато имате възможност, давайте на тялото и мозъка си нужната почивка. Колкото повече – толкова по-добре. Имайте предвид, че мозъкът се възстановява единствено по време на сън. Това важи не само за децата, но и за възрастните.

 

Ако се погрижите за тялото, грижите се и за мозъка си

 

Тъй като човешкото тяло е една съвършена и единна хармония, грижата за тялото е и грижа за мозъка. Първата стъпка в грижата за по-остър ум и добра памет, е осигуряване на добро физическо здраве. Ако не се чувствате добре, изтощени сте, имате болки, не изпитвате радост от движението, едва ли може да се очаква, че ваш приоритет ще е грижата за здравето на мозъка. Затова помислете дали се разхождате достатъчно, дали не трябва да спортувате повече, с кои свои навици е добре да се разделите. Мозъкът ще ви благодари.  Освен това, грижата за себе си подобрява личното благополучие и самоуважението. Хората, които водят по-здравословен начин на живот, са изложени на по-малък риск от когнитивни увреждания, свързани с процеса на стареене.

Сподели