Подробно търсене

Храни, които стимулират мозъка и мисленето

Проучванията показват, че храната има силно влияние върху функционалните и когнитивните процеси в мозъка. Има храни, които са пагубни за концентрацията и добрата ни памет, но съществуват и хранителни продукти, които помагат за доброто функциониране на мозъка ни.

Освен това, храната може да помогне и за предотвратяване на болестта на Алцхаймер и други видове деменция. Паметта, концентрацията, вниманието и способностите за учене се влияят пряко от храната, с която дарявате мозъка си.

Вижте някои от най-полезните храни за мозъка и концентрацията.

Горски плодове

Поръсете киселото си мляко с горски плодове. Това е един от най-добрите начини да ги включите в диетата си. Консумацията на горски плодове ефективно подобрява функцията на мозъка и забавя краткотрайната загуба на памет.

Според проучване, публикувано в списание Annals of Neurology, около 2 чаши горски плодове седмично помагат за предотвратяване на когнитивния упадък.

Кафе

С кафето трябва да сте много внимателни. Кофеинът в излишък може да предизвика замъгляване на съзнанието, но ако се консумира в умерени количества, той повишава вниманието като същевременно снижава времето за реакция.

Тиквени семки

Шепа тиквени семки на ден е всичко, което ви трябва, за да задоволите дневната нужда от цинк. Цинкът подобрява значително паметта и мисловните умения.

Авокадо

Авокадото е просто чудесно! Освен всички останали ползи за здравето, авокадото играе важна роля за подобряване функцията на мозъка, защото подпомага здравословния приток на кръв към него.

Всичко това се случва благодарение на полезните мононенаситени мазнини, намиращи се в авокадото.

Яйца

Още една добра причина да ядете яйца е полезното им действие за мозъка. Целите яйца съдържат наситени мазнини и холин, който помага за увеличаване на услужливостта на паметта и подобрява общото здравословно състояние на мозъка.

Домати

Доматите са препълнени с ликопен, който е мощен антиоксидант. Той помага срещу стареенето на клетките и увреждането им от свободните радикали. Знаем, че те имат пряко отношение към възникването на болестта на Алцхаймер и другите видове деменции.

Шоколад

Според изследователи от университета L’Aquila в Италия средните и високи количества на флавоноили, които се съдържат в какаото могат да подобрят концентрацията и проблемите с паметта.  В продължение на осем седмици са били изследвани хора, които имащи проблеми с паметта и концентрацията. Резултатите показват, че консумирането на какаови напитки и шоколад могат да подобрят значително паметта.

Карфиол

Този зеленчук е богат на холин, хранително вещество от групата на витамин B. Неговата редовна консумация увеличава енергията и активността на тази част от мозъка, която отговаря за  взимането на решенията и концентрацията.

Пълнозърнести храни

Съдържат витамини от  група В, важни за подобряване на функцията на запаметяване, а фибрите в тях са постоянен източник на енергия.

Ядки

Ядките  са богати на фибри и  витамин Е, минерали, калий, калций и цинк, важни за паметта и мисленето.

Фолиевата киселина също е много важно вещество, от което се нуждае тялото ни. Тя е витамин, който се съдържа естествено и в по-големи количества в ядки като фъстъци, лешници, бадеми. Благодарение на нея, се намалява рискът от атрофия на мозъка или прогресивна загуба на мозъчни клетки с течение на времето.

Това означава, че колкото по-често хапваме от тях, толкова повече намаляваме риска от когнитивен упадък. Ядките са с високо съдържание и на витамин Е и ниацин, които също стимулират здравето на мозъка.

Люти чушки

Те не само помагат да увеличите метаболизма, но според учени от Brown University химичните промени, които настъпват в мозъка при консумацията им,  подобряват учебния процес и паметта.

Сладки картофи

Те са много полезни, не само за вашата диета. Богати са на  бета-каротин и са част от менюто на японците, които са известни с дълголетието си. Освен това благоприятстват  конгнитивните процеси.

Пъпеш

Богат е на бета-каротин, както и витамин С.  Витамин С предпазва мозъчните клетки от преждевременно  остаряване.

Сок от цвекло

Този полезен сок увеличава притока на кръв към мозъка и подобрява познавателните способности , твърдят изследователи от Wake Forest University.  Богат е на магнезий и витамин U.

Кисело мляко

Според скорошно проучване, проведено в  UCLA, хората които консумират редовно пробиотици (полезни бактерии в киселото мляко) подобряват дейността на мозъчната функция. Промяната в бактериалната среда в червата стимулира сигнал, който се изпраща в мозъка, подобряващ функцията на познавателните области на главния мозък.

Сподели

Оставете коментар